about us

WIE ZIJN WIJ?

Ticketmaster is actief op het gebied van ticketverkoop en maakt onderdeel uit van Ticketmaster, de wereldwijde marktleider op het gebied van ticketvoorverkoop en een van de grootste e-commerce sites. Met de verkoop van meer dan 3,5 miljoen tickets per jaar behoort Ticketmaster tot de grootste officiële ticketingbedrijven in Nederland. Tot de belangrijkste evenementhouders van Ticketmaster behoren o.a. de Ahoy, Mojo Concerts/Live Nation Nederland en de grootste poppodia (o.a. Melkweg en Paradiso). De website Ticketmaster.nl biedt consumenten 24 uur per dag snel en veilig toegang tot een breed assortiment van tickets voor muziek (concerten, poppodia en festivals), sport,cultuur en familie-evenementen.
Voor Pers en Media vragen email naar press@ticketmaster.co.uk

 

Wat heeft Ticketmaster u te bieden?

Ticketmaster wordt ondersteund door een sterk internationaal team dat zich volledig concentreert op technologische innovatieve ontwikkelingen met een sterke focus op nieuwe en social media. Het geautomatiseerde systeem met volledige toegangscontrole d.m.v. scan apparatuur biedt via online verkoop (www.ticketmaster.nl), een callcenter en diverse verkooppunten binnen Nederland een optimale dienstverlening aan elke evenementhouder.

Ticketmaster levert maatwerk voor evenementhouders. Onderstaande behoort tot de mogelijkheden, uiteraard laten we ons hierdoor niet beperken en bepalen we indien gewenst samen de inzet van marketingmiddelen.

 

Huisstijl

Kaartverkoop in eigen huisstijl van de evenementhouder, door middel van online cobranding in de look & feel van de organisatie; ruimte voor een eigen beeldmerk, media (o.a. video) en evenementeninformatie.

 

Bezorgmethoden

Het publiek kan bij Ticketmaster.nl kiezen tussen verschillende bezorgmethoden, 24/7 keuzevrijheid en bestelgemak, met directe bezorging per e-mail, of hard copy tickets met gewaarborgde kwaliteit en echtheidskenmerken, via o.a. de grote VVV kantoren en diverse Plato vestigingen. Bovendien beschikken we over een callcenter dat 7 dagen per week bereikbaar is via 0900-3001250 (60 cpm).

 

Kassaverkoop

Additionele hulpverlening zoals kassa applicaties op locatie, een gastenlijst module voor vrijkaarten voor uw eigen relaties.

 

Best Available Seats
Deze technologie zorgt voor een optimale bezetting van de zaal en vermijdt het openblijven van enkele plaatsen. Via een interactieve zaalplattegrond kan een klant zelf zijn plaatsen kiezen.

 

Upsell
Packages en vele upsell mogelijkheden, variërend van meerdere voorstellingen binnen 1 transactie en diverse kortings-, combinatie- en teasertickets tot P-kaarten, T-shirts, muziek downloads.

 

Online tools
Belangrijke tools voor online marketing management, zoals Web Marketing Reporting (WMR), een real time webbased rapportage tool.

 

Marketing
Uitgebreide (online) marketing ondersteuning, waaronder een wekelijkse Ticket Alert en een Dedicated Alert (speciaal aan één evenement gewijde Nieuwsbrief) naar 465.000+ abonnees. Sociale media zijn niet meer weg te denken bij de inzet van marketing voor een evenement. Ook hierin bieden we graag ondersteuning o.a. door acties op Facebook (110.000+ fans) en Twitter (15.000+ volgers). Offline ondersteuning door middel van de Ticketmaster maandagenda (oplage 130.000 exemplaren), die naar 1000 A locaties en de voorverkoopadressen wordt gedistribueerd.

 

Customer Care
Wij bieden de consument een optimale service. De verfijning van de juiste antwoorden binnen Customer Support aan onze kaartkopers, een eerste stap naar integratie van Customer Care binnen social media: het zijn voorbeelden van nauwe betrokkenheid bij de wensen van de consument.

De website van Ticketmaster is continu in ontwikkeling, de site wordt steeds dynamischer door de integratie van social media en wordt gekenmerkt door een stijgend aantal maandelijkse unieke bezoekers. Ook de volgende toepassingen zullen hier in de toekomst sterk aan bijdragen: de Facebook RSVP module (laat zien dat/of vrienden een evenement bezoeken), de interactieve seatmap (laat zien waar vrienden zitten tijdens het evenement), de mogelijkheid tot het schrijven van een recensie over je favoriete artiest en er is nog veel meer in ontwikkeling.

 

Let’s get started!
Wilt u meer over Ticketmaster weten of de mogelijkheden die Ticketmaster kan bieden met de verkoop van tickets en de promotie van een evenement? Neem dan contact op met de afdeling Sales (sales@Ticketmaster.nl) of bel 070- 416 9333.