policies purchase

Verkoopbeleid

Het beleid van Ticketmaster is erop gericht u zo efficiënt, veilig en snel als mogelijk te helpen bij het verkrijgen van toegangsbewijzen voor het evenement van uw keuze. Mocht u vragen hebben over hetgeen hieronder staat vermeld, neemt u dan alstublieft contact met ons op. Leest u ook de algemene voorwaarden die op deze site staan vermeld.


Betaalmogelijkheden

Ticketmaster accepteert diverse betaalmethoden. Als u online bestelt, kunt u de betaling verrichten d.m.v. Eurocard/Mastercard, VISA, American Express, iDEAL (internet bankieren via ABN-AMRO Bank, Rabobank, SNS Bank, Frieslandbank, ING Bank, ASN Bank, Regio Bank en Triodos). Bij online betalingen wordt een standaard percentage administratiekosten berekend. De website is beveiligd, zodat misbruik van uw gegevens wordt uitgesloten. Als u niet over deze betaalmogelijkheden beschikt, kunt u tickets kopen bij een van onze directe verkooppunten of reserveren via 0900-3001250 (45 cpm (vanaf 2 juni a.s. 60 cpm)). U kunt hier aangeven of u de tickets wilt ophalen bij een verkooppunt of het verschuldigde bedrag wilt overmaken, waarna de tickets worden toegezonden.


Prijzen en Beschikbaarheid

Ticketmaster verkoopt tickets namens organisatoren van evenementen. Dit houdt in dat niet Ticketmaster , maar de organisator de ticketprijs bepaalt. Ook bepaalt de organisator welke plaatsen mogen worden verkocht. Tickets worden doorgaans verkocht via diverse distributiekanalen, zoals internet, een callcenter (0900-3001250 (45cpm (vanaf 2 juni a.s. 60 cpm))), de grotere VVV kantoren en de landelijk bekende voorverkoopadressen. Klik hier voor een lijst met verkooppunten.

Alle distributiekanalen werken met hetzelfde reserveringssysteem, waardoor populaire evenementen snel uitverkocht kunnen raken. In uitzonderlijke gevallen komen er op een later moment nog extra tickets beschikbaar, maar hierop heeft Ticketmaster geen invloed.


Uitleg servicekosten

Tijdens de bestelling worden servicekosten per ticket en in sommige gevallen transactiekosten per order en bezorgkosten per order toegevoegd. De hoogte van de servicekosten wordt bepaald in overleg met de promotor en aan de hand van diverse kosten die hiermee gedekt moeten worden. Hierbij wordt tevens rekening gehouden met de verhouding tot de kaartprijs. De hoogte van de servicekosten kan derhalve per evenementhouder verschillen.

De servicekosten dekken o.a. de systeemkosten, datacommunicatiekosten, kosten van het beveiligd halffabrikaat (indien van toepassing), verkoopkosten, administratiekosten, kosten voor de klantenservice, bancaire kosten (indien niet apart berekend in de transactiekosten) en toegangscontrolekosten.
Transactiekosten voor iDEAL en creditcard betalingen worden niet direct door de bank in rekening gebracht bij de consument, maar bij de ondernemer (in dit geval Ticketmaster). Deze kosten kunnen door de ondernemer worden doorbelast aan de consument, waarbij Ticketmaster in samenspraak met de organisator ervoor kan kiezen deze kosten apart te laten zien of deze kosten op te nemen in de servicekosten. Ook de bezorgkosten kunnen apart worden getoond of opgenomen zijn in de servicekosten.

Het totaalbedrag van uw reservering is derhalve opgebouwd uit vier componenten:

- Kaartprijs (per ticket)

- Servicekosten (per ticket)

- Transactiekosten (per transactie, uitsluitend indien deze kosten niet zijn opgenomen in de servicekosten)

- Bezorgkosten (per transactie, uitsluitend indien deze kosten niet zijn opgenomen in de servicekosten)


De servicekosten, transactiekosten en bezorgkosten maken deel uit van de totale order en bepalen mede het totaalbedrag.


Geannuleerde of verschoven evenementen

Een organisator heeft het recht om een evenement te verplaatsen of te annuleren. Voor de betreffende voorwaarden verwijzen wij u naar de Algemene Voorwaarden van de organisator van het evenement. In geval van verschoven evenementen blijven de tickets doorgaans geldig voor het vervangende evenement. Indien u (in het geval van een verschoven evenement) niet in de gelegenheid bent om op de vervangende datum het evenement bij te wonen, of indien het evenement wordt afgelast, dan zal Ticketmaster conform het beleid van de betreffende organisator trachten ervoor te zorgen dat u uw toegangsgeld zo spoedig mogelijk van de organisator terug ontvangt. Service- en administratiekosten worden niet gerestitueerd.


Als een evenement wordt geannuleerd of verschoven, zal Ticketmaster haar best doen u daarvan zo spoedig mogelijk per e-mail in kennis te stellen. Wij kunnen echter niet garanderen dat u voor aanvang van het evenement op de hoogte wordt gesteld en stellen ons niet verantwoordelijk voor eventueel gemaakte kosten. Gebruik bij het maken van uw reservering altijd een juist e-mailadres.


Beschadigde tickets

Controleer voordat u uw reservering bevestigt altijd goed of u de juiste tickets heeft gereserveerd. Het is Ticketmaster niet toegestaan eenmaal verkochte tickets terug te nemen of om te ruilen. Indien uw ticket zodanig is beschadigd dat het niet meer op echtheid te controleren is, kunt u contact met ons opnemen.


Als wordt getwijfeld aan de juistheid van de gegevens die u heeft ingevoerd bij uw bestelling, kan Ticketmaster contact met u opnemen met behulp van de gegevens die u heeft ingevoerd. Als Ticketmaster u niet kan bereiken en de gegevens dus niet kan controleren, kan Ticketmaster ertoe overgaan de reservering te annuleren en de tickets alsnog te verkopen aan een andere klant.


Tickets worden verzonden naar het adres dat u heeft opgegeven bij uw bestelling. Bij grotere bestellingen worden de tickets per aangetekende post verzonden.


Bestelperiode via de Website en het Callcenter

De verkoop van tickets via de website en het callcenter wordt 9 dagen voor de datum van het evenement gestaakt om Ticketmaster de gelegenheid te geven de tickets nog per post te versturen. Tot 2 dagen voor het evenement kunt u nog tickets reserveren bij het callcenter en afhalen bij een verkooppunt. De verkoop via onze verkooppunten vindt over het algemeen plaats tot het moment waarop het evenement aanvangt.


Beveiligingsmaatregelen

Deze website is beveiligd door middel van SSL (Secure Socket Layer) technologie. Uw betalingsgegevens worden versleuteld en zijn daarmee beveiligd tegen misbruik. Voor uw online betaling maken wij gebruik van betaalmethoden die door de banken zijn goedgekeurd.


Hoe u uw klantgegevens kunt aanpassen

U kunt u op deze website registreren door een account aan te maken. Met dit account kunt u online bestellingen plaatsen die na betaling naar het opgegeven adres worden verzonden. Door in te loggen op uw account kunt u uw persoonlijke gegevens aanpassen, online bestellingen bekijken en aanmelden/afmelden voor de TicketAlert.


Aantal tickets per klant

Het aantal tickets dat maximaal per klant mag worden verkocht, is afhankelijk van het evenement. Het maximum aantal wordt vermeld op de bestelpagina en wordt bij iedere transactie gecontroleerd. Dit beleid is erop gericht misbruik te voorkomen.