Mobiele Tickets
Mobiele tickets zijn beschikbaar via de Ticketmaster app of via je mobiele browser op Ticketmaster.nl. Vanaf nu geen printjes meer en ook geen oneindige zoektocht meer door oude e-mails.
HOE GEBRUIK JE MOBIELE TICKETS?
1. Download de Ticketmaster-app of ga naar Ticketmaster.nl
2. Je tickets vind je in ‘Mijn account’
3. Klik op ‘Doorsturen’ of het ‘plus-icoon’
4. Je vrienden ontvangen een e-mail om hun tickets te accepteren
5. Laat de tickets vanaf je mobiel scannen bij de toegangscontrole
6. Veel plezier bij het evenement!
WAAROM ZIJN MOBIELE TICKETS ZO HANDIG?
Tickets zijn direct beschikbaar
Je hoeft niet meer te wachten tot de tickets op de deurmat vallen. De tickets heb je direct bij de hand in je Ticketmaster-app of op Ticketmaster.nl. Voor sommige events verschijnen de mobiele tickets pas later in je account. Maar maak je geen zorgen, want op de dag van het evenement heb jij ze sowieso op jouw telefoon beschikbaar.
Tickets doorverkopen
Zijn je plannen veranderd en kun je niet gaan? Lees hier meer over tickets doorverkopen via Ticketmaster.
Tickets doorsturen
Ben jij altijd degene die tickets scoort voor jou en je vrienden? Vanaf nu kan je na de aankoop de tickets direct doorsturen naar je vrienden. Handig als niet iedereen op dezelfde tijd aanwezig kan zijn bij de deur. Lees er hier meer over.
Duurzame keuze
Dankjewel dat je weer een aantal onnodige printjes hebt bespaard. Wij en de bomen zijn je dankbaar.
TICKETS DOORSTUREN IN DRIE STAPPEN
- 1. Zoek de tickets die je wilt doorsturen op in jouw Ticketmaster-account.
- 2. Klik op ‘Doorsturen’ of het ‘plus-icoon’, selecteer de ticket(s) die je wilt versturen en voer contactgegevens van de ontvanger in.
- 3. Wij versturen een e-mail waarin de ontvanger de tickets moet accepteren.
Wil je het doorsturen toch annuleren? Als het ticket nog niet geaccepteerd is door de ontvanger, dan kan je nog annuleren! Selecteer het ticket en klik op ‘Annuleer doorsturen’.
Hoe stuur ik tickets door?
Hoe accepteer je doorgestuurde ticket(s)?
Hoe kan ik het doorsturen van tickets ongedaan maken?
FAQs
Mobiele tickets zijn makkelijker, veiliger en duurzamer dan papieren tickets. We hebben alvast enkele bekende vragen erover voor je beantwoord.
-
Nee, dat kan niet. Een mobiel ticket moet je laten zien in de Ticketmaster-app of via Ticketmaster.nl in de browser van je telefoon.
-
Geen zorgen. Als je je ticket al eerder bekeken hebt in de Ticketmaster-app, dan is jouw ticket automatisch opgeslagen in het geheugen. Je ticket is dus altijd klaar om gescand te worden, zelfs als je telefoon offline is.
-
Geen zorgen! In dit geval meld je je even bij een Ticketmaster-medewerker of bij de kassa op locatie. Zij kunnen aan de hand van je legitimatie en eventueel een ordernummer, je opnieuw van tickets voorzien.
-
Volg deze eenvoudige stappen:
- Log in op je Ticketmaster account
- Selecteer 'Mijn tickets', en selecteer het evenement
- Klik op 'Doorsturen' (of eerst op het 'plus icoon' in de app), en selecteer de ticket(s) die je wilt doorsturen en vul de contactgegevens in van de ontvanger
- Wij versturen een e-mail waarin de ontvanger de tickets moet accepteren
- Wil je meer tickets doorsturen? Vul de contactgegevens van de ontvanger in, klik op 'bevestigen' en daarna op 'meer tickets doorsturen'